דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להקים גינה ציבורית- זו עבודה למקצוענים 

מאת    [ 21/05/2012 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 1689 פעמים ]

גינות ציבוריות הן מקום נהדר לבלות בו עם המשפחה, או סתם להירגע עם עצמך. אז מי הם אלו שדואגים לעצב לנו את הגינות?

הקמת גינה בעצמכם היא לא עסק פשוט, ורצוי לפנות לאנשי המקצוע. כאשר מדובר על הקמת גינה ציבורית העסק הופך סבוך אפילו יותר.

כל אחד ועיסוקיו

גינות נוי זוכות לטיפול מסור ממספר בעלי מקצוע. ראשית, מעצבי הגינות הם שמשקיעים זמן וידע בעיצוב נכון של הגינות, בהתאם לצרכי הבעלים וכמובן בהתאם לתנאים הקיימים בשטח. בהמשך, הגננים הם אלו שאחראים להוציא את התכנון הזה אל הפועל וגם לתחזק אותו בהמשך.

גינות ציבוריות לעומת זאת כבר משתייכות לתחום של אדריכלות נוף. עיצוב פארקים, גני משחקים, כיכרות ועוד שטחים ציבוריים מחייבים ידע מקצועי על מנת להבטיח כי העיצוב החדש ישתלב בנוף הקיים. עיצוב נכון הוא כזה ששומר על קשר ויחס נכונים בין הנוף, המבנים ואפילו האוכלוסייה שנמצאים בסביבת הגינה הציבורית.

לא רק יפה

עיצוב נוף ציבורי מתחשב כאמור בגורמים הקיימים כבר, כמו מבנים, גינות נוספות וכן הלאה מתוך כוונה לעצב גינה ציבורית שתהיה יפה בפני עצמה, אך גם תשתלב בצורה מוצלחת בנוף הקיים.

גינה ציבורית יפה ומעוצבת חייבת תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על מראה היפה. עם זאת, מאחר וזו לא הגינה היחידה בעיר, ותחזוקה מצריכה כסף, עיצוב נכון של גינה ציבורית הוא כזה אשר יבטיח לא רק חזות יפה, אלא גם עלות תחזוקה נמוכה ככל הניתן.

בניגוד לגינות פרטיות, את התחזוקה של גינות ציבוריות לא ניתן לדחות לשלב בו יהיה לנו כסף עודף למשימה. גינה ציבורית שאינה מתוחזקת לא רק שאינה יפה בפני עצמה, היא גם פוגעת בנוף הציבורי הסובב אותה.

מוזילים עלויות

עיצוב גינות ציבוריות אם כן לא רק צריך להיות יפה, אלא גם חסכוני. חלק מרכזי בתכנון של גינות ציבוריות הוא תכנון העיצוב כך שעלויות התחזוקה שלו יהיו נמוכות ככל הניתן, כמובן מבלי לפגוע בחזות היפה של הגינה.

כיום, גם בשל המחסור במים המחמיר בשנים האחרונות במדינה, דואגים לצמצם את כמויות המים הנצרכות להשקיה בגינה הציבורית. דבר התורם לא מעט כמובן גם להוזלת עלויות התחזוקה של הגינה. החיסכון במים מושג במגוון דרכים כמו שילוב מוצרי נוי בגינה, אך היעיל והפופולארי שבהם הוא באמצעות חיפוי לגינה.

לאור הביקוש והצורך האמיתי במדינתנו הצחיחה, ישנו מבחר עשיר של חומרים המשמשים לחיפוי הגינה. הרשימה כוללת חלוקי נחל, אבני טוף, מולצ', שברי חרס, חצץ צבעוני ועוד ועוד. שימוש בכל אחד מן החיפויים הללו יעזור להוזיל את עלות התחזוקה וצריכת המים בגינה, אך כיום המולצ' נחשב לחיפוי החסכוני ביותר.

בעזרת המולצ' ניתן לחסוך משמעותית בהוצאות הגינה במספר פרמטרים. מחקרים שערך המשרד להגנת הסביבה הוכיחו כי המולצ' חוסך משמעותית את הצורך בחומרי דישון והדברה, וכמובן חוסך משמעותית את כמויות המים להשקיה בלפחות 40%.

צאו אל הגינה

גם אם אתם מתכננים לעצב את גינתכם הפרטית, לא תצאו מהכתבה הזו בידיים ריקות. חיפויים לגינה משולבים גם במרבית העיצובים של גינות פרטיות, כי גם לכם מגיע לחסוך. יתרה מכך, אנחנו בטוחים כי גם המדינה תהיה אסירת תודה.

עכשיו שאתם ערים להשקעה הרבה שבתכנון ובעיצוב, סביר להניח שבפעם הבאה שתעברו על ידי גינה ציבורית תהיו קצת יותר ערים לפרטים. ותדעו שהגינה שעוצבה למענכם, עוצבה עם לא מעט מחשבה גם עליכם.

מוצרים לגינה
מקימים גינה
גינות יפות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב